Sterke marketing voor autobedrijven

De dagen van de eenvoudige zwart-witte advertentie komen snel tot een einde. Wanneer we kijken naar autodealers, autofabrikanten en fabrikanten van auto-accessoires zien we dat deze partijen zich bevinden op het epicentrum van een nieuwe online marketing. Competitie online is fel. Autofabrikanten en accessoires die makers worstelen om de online trend voor te blijven. Één reden: ze houden niet van concurrentie en iedereen wil de beste zijn. Dus wat zijn de laatste nieuwtjes en feiten op het gebied van marketing voor autobedrijven? Dat leest u hier! 

Het laatste nieuws!

Automotive Nieuwsbronnen verwachten een aanval van wetgeving met betrekking tot verzekerings-, autonome voertuigen en afgeleid rijden. De autobedrijven zullen gedwongen worden om hun strategieën bij te werken. Zo wil de overheid meer concurrentie tussen grote en kleine spelers zien. Ze zullen gedwongen worden om te concurreren voor online advertenties en de de honderden start-ups die zich juist nu focussen op het realiseren van zelfrijdende autos. En ze zullen moeten omgaan met overheidsfunctionarissen, milieuactivisten en wetten die kunnen worden ingevoerd en daarmee rechtstreeks van invloed zijn op de auto-industrie. De auto industrie is een gigantische markt, een die veel invloed heeft op ons dagelijks leven. Hier voor is marketing cruciaal. Marketing voor autobedrijven is van cruciaal belang als een van de volgende dingen optreedt:

De digitale transformatie 

De digitale transformatie: de digitale transformatie zal ook zijn tol op de marketingkosten. Het volgende jaar introduceren binnenlandse autobedrijven autonome, high-end modellen die een belangrijke upgrade in de klantervaring vereisen, namelijk technologische snufjes. Het is waarschijnlijk dat deze upgrade zal resulteren in minder klantenklachten, maar het kan ook leiden tot meer klanten hun bedrijf elders nemen. Marketing voor autobedrijven heeft de afgelopen maanden een interessante beurt. In plaats van te rijden naar een grote dealership en het doorbrengen van uren die praten met een verkoopvertegenwoordiger over het nieuwste model, zijn de autokopers nu online winkelen voor hun volgende voertuig. Wanneer ze persoonlijk een automobielbedrijf bezoeken, weten ze misschien niet eens dat de verkoopvertegenwoordiger eigenlijk op dezelfde parkeerplaats zit, wachtend om met ze te praten.

Levensduur

De kosten van het einde van de levensduur: autofabrikanten zijn berucht om een ongelooflijke hoeveelheid good-will in het product te dumpen nadat het het einde van de nuttige levenscyclus is bereikt. Immers, hoe meer auto's het bedrijf verkoopt, hoe meer het geld kan verdienen aan het voertuig. De typische kosten van het einde van de levensduur voor een automobielbedrijf zouden ongeveer twee tot vijf procent zijn. Als u denkt aan de grootte van de automobielindustrie, is dat nummer echt vrij groot.