Relatiegeschenken worden wereldwijd gebruikt om een merk, evenement, huisstijl of bedrijf te promoten. Deze items doen het goed op beurzen, conferenties en andere interactieve marketingcampagnes met als doel het bedrijf en zijn producten of diensten te populariseren.
Daarnaast dienen relatiegeschenken als reclame-elementen, omdat de merchandise-artikelen over het algemeen worden gebrandmerkt met het logo van het bedrijf. Op deze manier zorgen relatiegeschenken er voor dat het bedrijf of merk onbewust bij mensen in het hoofd blijft. Voor een maximaal rendement op de investering is het belangrijk voor bedrijven om artikelen cadeau te doen die klanten nuttig achten en blijven gebruiken. Hier zijn de top 5 Suprème Relatiegeschenken waar de meeste campagnevoerders voor kiezen.
1. Gepersonaliseerde T-shirts en jassen
Een van de belangrijkste redenen voor bedrijven om promotionele artikelen cadeau te doen, is om aandacht te krijgen en de naamsbekendheid te vergroten. Gepersonaliseerde t-shirts en jassen zijn daarom Suprème Relatiegeschenken.
Wanneer deze t-shirts en jassen door klanten worden gedragen, zien een aantal mensen het logo van het bedrijf. Dit verfrist het geheugen van mensen over het bedrijf en zijn diensten of producten. Het kan ook een introductie zijn tot een bedrijf. Promotionele t-shirts en jassen moeten idealiter beschikbaar worden besteld in een aantal maten. Als de kleding immers niet comfortabel zit zullen klanten het niet dragen. Houd altijd rekening met de doelgroep aan wie de kleding wordt uitgedeeld. Als het publiek bijvoorbeeld uit een jong publiek bestaat, presenteer ze dan sweatshirts met capuchon. Als het publiek klanten van middelbare leeftijd is, geef ze dan stijlvolle t-shirts.
2. Draagtassen
Voor beurzen en andere evenementen waar bedrijven hun producten presenteren is een draagtas een ideaal cadeau. Klanten kunnen zo gemakkelijk alle productgerelateerde informatie zoals brochures, pamfletten en boekjes in deze tassen meenemen. Het voordeel van het cadeau geven van draagtassen met het logo van uw bedrijf is dat ze onmiddellijk door de klanten worden gebruikt. U kunt er ook voor kiezen uw klanten herbruikbare cadeautassen cadeau te doen, zodat ze er ook in de toekomst gebruik van kunnen maken. Op deze manier zullen de herbruikbare draagtassen die door uw bedrijf zijn geschonken, genieten van het voordeel van herhaalde blootstelling, omdat meer mensen uw logo of advertentie erop zullen zien.
3. Pennen en Post-Its
Pennen zijn een van de meest gebruikte promotionele cadeauartikelen omdat ze goedkoop en zuinig zijn. Ook, vanwege het nut van een pen en het kleine formaat, hebben klanten meer kans om het mee te nemen. Een andere reden waarom bedrijven pennen cadeau doen als promotionele artikelen is dat deze items over het algemeen door mensen worden gedeeld.
Dus als een klant met een pen in reliëf met het logo van een bedrijf deze met iemand deelt, krijgt het merk bekendheid. Post-its zijn een ander item dat veel bedrijven gebruiken als relatiegeschenken om dezelfde redenen. Over het algemeen hebben bedrijven hun naam op deze notities gegraveerd, zodat wanneer mensen ze gebruiken, ze aan het bedrijf worden herinnerd.
4. Waterflessen en reismokken
Waterflessen en reismokken worden gebruikt als promotionele artikelen, omdat ze niet alleen een groter oppervlak bieden voor logo's maar ook omdat ze functioneel zijn. Het is belangrijk om waterflessen en mokken te geven die van goede kwaliteit zijn en niet lekken of morsen. Wanneer klanten deze waterflessen van goede kwaliteit ontvangen, zullen ze deze hoogstwaarschijnlijk gebruiken wanneer ze reizen of wanneer ze aan het werk zijn.
5. USB-geheugensticks
USB-geheugensticks worden beschouwd als een van de meest nuttige items die bedrijven klanten kunnen geven. Dit komt omdat ze deze items kunnen gebruiken om muziek, documenten, foto's en programma's op te slaan en mee te nemen, afhankelijk van de opslagcapaciteit van de USB. Hun nut ligt in het feit dat mensen usb-sticks dagelijks kunnen gebruiken. Klanten waarderen relatiegeschenken zoals een USB-stick erg omdat het een belangrijke functie dient.